Afbeelding
Foto: Sjoerd Stoop

Gemeente gaat bewoners sneller antwoorden

Politiek

GOOISE MEREN - Er moet hard gewerkt worden door de gemeente op de bereikbaarheid per e-mail te verbeteren. Dat stelt de gemeente nadat afgelopen week bekend werd dat de gemeente burgers veel te lang laat wachten op een antwoord. 

De gemeente Gooise Meren doet er soms nog langer dan een maand over om een eenvoudige e-mail te beantwoorden. Gooise Meren heeft zelf de richtlijn om dat binnen vijf werkdagen te doen, maar dat lukt nog te vaak niet. "En die termijn is nog steeds de doelstelling. We moeten daar dus hard aan werken", laat wethouder Boland namens het gemeentebestuur weten. 

Een jaar geleden kwam al naar boven dat de gemeente te lang wacht met antwoorden. Een enkel mailtje loopt nog wel eens vast in het systeem. "Daar willen wij ons overigens niet achter verschuilen. Ieder mailtje, en dat zijn er honderden per dag, komt binnen in ons systeem. Het klantcontactcentrum zet de vragen door naar de juiste afdeling; soms komt de zaak weer terug en moet gekeken worden wie dan wel de vraag kan afhandelen. Soms reageert een ambtenaar te laat, dan krijgt deze persoon daar ook een melding van. Het systeem is net zo goed als de mensen die ermee omgaan. Overigens betreft het hier één e-mail en dat zegt niets over hoe het in het algemeen gaat. Hoe het over het algemeen gaat? Dat durf ik niet te zeggen, ik weet niet of wij dat monitoren", zo stelt een woordvoerder. 

Uit de krant