Wethouder Gerard Kuipers in gesprek met Eppo van Nispen tot Sevenaer tijdens de opening Dutch Media Week 2020
Wethouder Gerard Kuipers in gesprek met Eppo van Nispen tot Sevenaer tijdens de opening Dutch Media Week 2020 Foto's: Paul Ridderhof

Dutch Media Week 2020 nu ook officieel geopend

Cultureel

HILVERSUM - Met de drive-in bioscoop op het parkeerdek was er al een voorzichtig begin gemaakt met de Dutch Media Week, maar maandag werd het evenement ook echt officieel geopend. Het mediafestival, waar meer dan dertig bezoekers per event mogen komen, duurt tot en met zondag 11 oktober aanstaande.

“We zijn ontzettend blij dat we deze prachtige week boordevol media kunnen organiseren”, aldus Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid en organisator Dutch Media Week. “Door deze bijzondere tijd vinden bijna alle events online plaats. Zo hebben we ruim tachtig programma-onderdelen die we samen met zo’n zestig partners hebben opgetuigd. Het belooft een week vol plezier en inspiratie te worden, voor jong tot oud, voor mediamaker tot student en voor publiek tot politiek.”

Dutch Media Week maakt zich sterk voor de promotie van de Nederlandse media-industrie met Hilversum als belangrijke hub. Het biedt stimulans voor innovatie in de mediasector door het organiseren van kennis- en netwerkevents voor professionals in nauwe samenwerking met partners als MediaPerspectives, BM (Broadcast Magazine), NPO, v-OR (verenigde-Online Radiostations), #SMWNL, Mediastages en vele anderen.

(Tekst gaat verder onder de foto)

Humberto Tan presenteert iedere dag tussen 12.00-14.00 uur de talkshow Business in Media.

De programma-onderdelen vinden plaats binnen de verschillende thema’s; industry, international, society, talent, future. Een dagelijkse talkshow over Business in Media waarin de kracht en kunde van de creatieve media industire wordt belicht. De uitreiking van de Online Radio Awards en BMYoung Mediatalent van het jaar award, het congres ‘van live poppodium tot multimediabedrijf’, een lezing over hoe kunstmatige intelligentie de toekomst van media kan beïnvloeden en tal van activiteiten om een brug te slaan tussen studenten, jong talent en het werkveld. Het is slechts een greep uit het immense aanbod. 

Uit de krant