Wilco en Marije Saarberg-Konijn zitten vol plannen om te blijven vernieuwen.
Wilco en Marije Saarberg-Konijn zitten vol plannen om te blijven vernieuwen. Foto: Bob Awick
Zakelijk

Konijn Herenmode blijft klanten verrassen

Bedrijven

BUSSUM - Konijn Herenmode aan de Nassaulaan 44 is al sinds 1960 een vaste waarde in het straatbeeld van Bussum. De modezaak houdt momenteel uitverkoop zodat het nieuwe jaar fris van start kan gaan na een opknapbeurt van het pand en komt met een nieuw, meer eigentijds modeaanbod.

Wilco en Marije Saarberg-Konijn zijn erg enthousiast over de plannen die ze met de zaak hebben."Onze winkel is vrij klein - slechts 65 vierkante meter - maar we hebben een heel groot aanbod. Daarbij hebben we een hele vaste klantenkring. Toch is het goed om te blijven vernieuwen zodat we onze klanten kunnen blijven verrassen."

Gerestyled
De efficiënte indeling blijft zoals die is, maar de vloer wordt vernieuwd, er komt een lik verf en alles wordt van top tot teen gerestyled. "Heerlijk", zegt Marije die niet kan wachten tot het zover is. Ze stroomt over van de enthousiaste ideeën van hoe ze haar klanten nog meer tevreden de deur uit kan laten gaan. "We gaan om te beginnen heel wat van onze voorraden voor leuke prijsjes verkopen. Op die manier hopen we wat ruimte te krijgen. Deze acties blijven lopen totdat de echte verbouwing gaat beginnen. Dat zal half februari zijn."

Verjonging
Binnen de eigen, vertrouwde klassieke stijl van de herenmodezaak zal ook ruimte zijn voor verjonging. "We zullen twee nieuwe, jonge merken gaan voeren", vertelt Wilco Saarberg. "We zijn alvast gestart met Aeronautica Militare, een Italiaans merk met een stoere collectie bestaande uit klasse en stijl. De schilden en tekens die het merk zo uniek maken, zijn de originele emblemen die de Italiaanse luchtmacht nog steeds draagt. Deze collectie is zeer geschikt voor een wat sportiever kleedmoment."

Bob
In het voorjaar komt daar nog een jong merk bij, namelijk Bob. "Dat is hét merk voor Italiaanse polo's en truien met een twist. Het is casual, maar met een klassiek ontwerp en eigentijdse print en details. Die details zie je bijvoorbeeld in een borstzakje met motief op een verder effen polo. Dat maakt het speels en anders dan anders."

Italiaanse merken
Het echtpaar is dol op Italiaanse merken vanwege de goede kwaliteit. Toch blijft er genoeg ruimte over voor alle andere topmerken die ze voeren. "Lammy's van Christ, hét leermerk uit Duitsland, kwalitatief hoogwaardige shirts van Stensröms, de allerbeste lamswollen truien van William Lockie die niet pillen en natuurlijk blijven we onze topper Jacob Cohën voeren. De gevestigde merken zullen we houden, want bij ons kan de man terecht voor het gehele assortiment: van onderbroek tot leren pilotenjack."

Uit de krant