Afbeelding

Borden over tweede kerk: reclamestunt van kabelaar

Algemeen

BUSSUM - De reclameborden door heel Bussum waarop de bouw van een tweede Wilhelminakerk gepresenteerd wordt gaan om een reclamestunt van kabelondernemer Ziggo. Dat laat een woordvoerder weten. 

De borden zorgden maandag voor veel ophef. De gemeente en de protestantse kerk hadden geen flauw benul waar de 'bouwplannen' vandaan kwamen. Vandaag werd bekend dat het gaat om een reclamestunt. "We snappen dat bepaalde mensen geschrokken reageren. Vooral de mensen van de kerk hadden we even van tevoren moeten bellen", beseft de woordvoerder van Ziggo. "Maar aan de andere kant: veel mensen snappen best dat het nabouwen van een bestaande kerk naast de andere kerk amper reëel genoemd mag worden. De clue van de campagne wordt volgende week bekendgemaakt."

Toch valt de clue van de campagne wel te raden. Waar de gemeente nadenkt over het aanleggen van een glasvezelnetwerk, promoot de kabelondernemer het bestaande netwerk. Daar kunnen Bussumers volgens de ondernemer hetzelfde mee. Dat zou de aanleg van een glasvezelnetwerk, verbeeld als tweede kerk, volgens de kabelaar nutteloos maken. De ondernemer voert meerdere van deze campagnes: ook op andere plaatsen in Nederland worden bekende dorpsbeelden dubbel afgebeeld op posters.

Uit de krant