Afbeelding

Scoren in Google? Zorg eerst voor een goede domein autoriteit

Advertorial

Domein autoriteit of de waarde hiervan is een waardering die wordt toegekend aan jouw websitedomein. De naam van je website is het domein. Als er gesproken wordt over de officiële score, dan gaat het niet om de domeinautoriteit. De waardering die Google geeft wordt altijd uitgedrukt in een score tussen 0- 100. Deze score geeft aan hoeveel een website op het gebied van SEO heeft gescoord. Google vindt de website belangrijk naar mate het hoger staat en relevanter wordt. Ook de domeinnaam kan hoog staan, waardoor het ook hoog komt te staan in de Google zoekresultaten.

Niet alleen de domein autoriteit is belangrijk

Behalve de score voor de domeinnaam wordt er ook een score gegeven aan de waarde van de pagina’s op de website. Dit is geen domein autoriteit, maar pagina autoriteit. Ook hier is de score tussen de 0 en 100. Domein autoriteiten is eigenlijk een SEO waardering. De score die je krijgt hangt maar van een ding af; de concurrentie. De domein autoriteit kan gebruikt worden als een meetbare statistiek. Hier wordt gekeken naar de waarde, of het een hogere of lagere score heeft dan de concurrent. Is de score hoger, dan komt de website hoog te staan op de resultatenpagina.

Je kunt erachter komen of de domeinautoriteit omhoog moet, als je dit hebt vergeleken met die van de concurrent. Het verhogen van de domeinautoriteit kan een heel lang proces zijn, dit wordt ook wel autoriteit building genoemd. Op een hele langzame manier wordt de website steeds waardevoller gemaakt voor zoekmachines. Er zal weken en maanden hieraan gewerkt moeten worden om dit proces op gang te brengen. Dit kan dan uiteindelijk een verschil brengen in domein autoriteit.

Hoe aan de slag met het verhogen van domein autoriteit?

Je zal goed naar de website moeten kijken als je de score wil verhogen. Er zal dan gekeken moeten worden waar de website staat en of het relevant is voor bezoekers. Er zijn daarom enkele punten waaraan voldaan moet worden, wanneer het gaan om verhoging van de domein autoriteit, namelijk:

        1.    SEO technisch in orde;

        2.    Relevante content;

        3.    Backlinks.

Google rekent de technische staat van elke website mee. Dat betekent dat de domeinwaarde goed moet zijn of hoog heeft gescoord. Bij SEO gaat het om een veilige verbinding, korte laadtijd, vriendelijk voor de smartphone, data en het gebruik van de site map. Bij relevante content is het goed de website aan te sluiten op de zoektermen van elke bezoeker. Omdat je gebruik zal maken van relevante content help je de bezoeker het doel te bereiken. Hierbij zal goede content strategie toegepast moeten worden. DoubleSmart.nl is er daarom om jou te helpen je doelgroep te bereiken. Het bedrijf helpt bij de optimalisatie van zoekmachines. Zo worden er resultaten gecreëerd op lange termijn. Met alle facetten van SEO wordt er gewerkt aan de positie in Google. Deze positie kan alleen beter worden als er goede focus is. Zo zal de website de nummer 1 positie bereiken. Linkbuilding uitbesteden is daarom een goede optie. Ook wordt de doelgroep gezocht en aangesproken met rendabele en ijzersterke campagnes die worden opgezet door DoubleSmart.nl.

Uit de krant