Het Waterwatch-team.
Het Waterwatch-team. Foto: PR

Leerlingen van Gooilandschool uit Bussum bedenken Waterwatch app

Natuur en Milieu

BUSSUM - ScienceMakers is een online campagne gestart om de ruim 120 jongeren die afgelopen jaar een prestatie hebben geleverd op het gebied van wetenschap, technologie en maken een extra blijk van waardering te geven. Leerlingen van de Gooilandschool uit Bussum speelden zich ook in de kijker. 

Okke Sanson, Matthijs Schrijvers en Féline Valter - ook wel bekend als team FOM! - van Gooilandschool uit Bussum bedachten de Waterwatch app. Deze app is voor een slim horloge waarmee mensen bewust worden gemaakt van hun waterverbruik. Met de app ben je altijd op de hoogte van je waterverbruik. Gebruik je veel water? Dan krijg je een melding. Wil je dan alsnog meer water gebruiken: dan betaal je extra belasting. Super slim! Het team bedacht er ook een pakkende slogan bij: Waterwatch, watch your water. Hiermee staan ze volop in de digitale schijnwerpers met hun terecht toegekende ScienceMakers Awards. Meer informatie op: Sciencemakers.nl/projecten/2020/waterwatch

(Tekst loopt verder onder de foto)

De Waterwatch. Foto: PR

Presentator Dennis Weening maakt tijdens de online campagne ScienceMakersLAB de verhalen achter deze jonge innovatieve talenten zichtbaar. Talent dat Nederlandse bedrijven en instellingen hard nodig hebben om wereldwijd de concurrentie aan te kunnen. Met ScienceMakers willen alle partijen verenigd in het Techniekpact het belang van wetenschap, technologie en maken in het onderwijs benadrukken en alle jongeren inspireren en enthousiasmeren hun talent hierin te ontdekken.

(Tekst loopt verder onder de foto)

Door heel Nederland - en ook in het buitenland - vinden elk jaar wedstrijden plaats op het gebied van wetenschap, technologie en maken. Tijdens deze wedstrijden maken jongeren in de leeftijd van 10-18 jaar de meest ingewikkelde berekeningen en briljante uitvindingen. Bedenken ze toffe ideeën. Én doen zij geniale ontdekkingen. De winnaars worden jaarlijks gehuldigd tijdens de ScienceMakers Awards. “Wegens COVIG-19 maken we van de zesde editie een online campagne. Alle winnaars ontvangen uiteraard wel hun welverdiende ScienceMakers Award voor hun bijzondere prestatie. Daarnaast delen we mooie verhalen van en over de ScienceMakers én maken we zichtbaar welke ingenieuze concepten en projecten deze talenten hebben bedacht, gemaakt en uitgevoerd”, aldus de organisatie.

Afbeelding

Uit de krant