Afbeelding

Aangepaste dienstverlening gemeente Gooise Meren

Algemeen

GOOISE MEREN - Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan is de dienstverlening van de gemeente Gooise Meren aangepast. De vrije inloop bij de afdeling Burgerzaken op maandagochtend, allereerst op 23 maart, komt te vervallen. Na 16 maart kan alleen nog maar op afspraak langs worden gekomen.

De vrije inloop van de balie van de Uitvoeringsdienst Sociaal Domein (USD) is vanaf heden vervallen. Men kan alleen nog op afspraak komen.

De vrije inloop van de afdeling VTH (Vergunning Toezicht en Handhaving) is vanaf heden eveneens gecanceld. Komen op afspraak is wel mogelijk.

Vergunningen
De parkeerbalie van de gemeente gaat vanaf 17 maart dicht. Inwoners kunnen via de website de vergunningen aanvragen. Mochten ze er niet uitkomen dan kunnen ze bellen. Vergunningen worden klaargelegd bij de receptie om af te halen (en te betalen).

Reisdocumenten
Reisdocumenten en rijbewijzen moeten vooraf online via de website worden aangevraagd en daarna op afspraak aan de balie worden afgerond. Alleen reisdocumenten en rijbewijzen waarvan de geldigheidsduur binnen 14 dagen verloopt of waarvan de geldigheidsduur al is verlopen kunnen worden aangevraagd.

De volgende producten/ diensten kunnen alleen via de website worden doorgegeven/ aangevraagd en niet meer aan de balie.

-Aanvragen uittreksel BRP/ Bewijs van in leven zijn
-Bewijs van nationaliteit
-Aanvragen afschrift burgerlijke stand
-Doorgeven van een verhuizing
- Geboorte aangifte
-Aangifte huwelijk/ geregistreerd partnerschap
-Wijzigen van naamgebruik

De afdeling Burgerzaken zal online aanvragen/ diensten indien mogelijk dezelfde dag nog afhandelen.

Uit de krant