Afbeelding

Promotie van Bussum naar citymarketeer

Algemeen Centrumvisie

BUSSUM - De promotie van Bussum en alle evenementen in het dorp moet in handen komen van een zogeheten citymarketeer. Inmiddels onderzoeken gemeente en Bussumse Ondernemers Vereniging (BOV) al hoe dat het beste kan worden opgezet.

Wanneer het allemaal in kannen en kruiken is, dat kan verantwoordelijk wethouder Paul Barneveld nog niet zeggen. Daarvoor is het plan in een nog te prematuur stadium.

Door alles op een centrale plaats neer te leggen kan de promotie van Bussum als winkelstad krachtiger en efficienter worden neergezet. Maar ook ziet Barneveld kansen voor alle evenementen, doordat er veel makkelijker tot afstemming en samenwerking kan worden gekomen.

Het concept wordt al in een groot aantal andere gemeenten toegepast en blijkt in veel gevallen succesvol. 

Het opzetten van citymarketing volgt op de invoering van de reclamebelasting, die voor de nodige reuring zorgde bij ondernemers, maar langzaamaan aan draagvlak wint.

De opbrengst van deze belasting komt terecht in een fonds, dat door ondernemers kan worden aangesproken voor bijvoorbeeld het organiseren van activiteiten.

Uit de krant