Afbeelding

Alles over de software HubSpot

Advertorial

Als je als bedrijf of onderneming op zoek bent naar een totaalpakket om je bedrijfsprocessen te ondersteunen kan het haast niet anders dan dat je uitkomt bij HubSpot. De software HubSpot is zeer uitgebreid met veel functionaliteiten. 

Deze functionaliteiten komen samen in een HubSpot platform waarmee je binnen je bedrijf alle gegevens bij elkaar hebt staan die je daadwerkelijk nodig hebt om je bedrijfsprocessen mee te kunnen beheersen en te kunnen sturen op de zaken die je binnen je bedrijf belangrijk vindt.

Verschillende onderdelen

HubSpot is opgebouwd uit verschillende onderdelen die als je ze niet zou koppelen hun meerwaarde voor een organisatie hebben bewezen. Als je een indeling zou maken voor de diverse onderdelen dan kom je al gauw uit bij de volgende modules.

  • Centraal is altijd de CRM Hub. Dit onderdeel heeft alles wat je nodig hebt om de gegevens van de contacten die er zijn goed te registreren.
  • Marketing Hub. In deze hub vind je alles wat nodig is om je marketing naar een hoger plan te tillen. Geautomatiseerde berichten is hier een goed voordeel van.
  • Sales Hub. De Sales Hub geeft je de mogelijkheid om in te zien welke (potentiële) klant waar zit in het proces tussen eerste contact en de uiteindelijke verkoop. 
  • Service Hub. Deze Hub is vooral bedoeld om je klantenservice beter vorm te geven en op die manier de kwaliteit te verhogen.
  • CMS Hub. Deze Hub heeft vooral de mogelijkheid om je website steeds meer als informatiebron voor je klanten neer te zetten. Met de mogelijkheid tot het toevoegen van een blog en duidelijke SEO-richtlijnen weet je dat de informatie die je deelt ook op de juiste manier is vormgegeven.

Het idee van HubSpot

Het idee bij het begin van HubSpot was dat mensen steeds minder behoefte hebben aan reclame. Daarom werd er een marketingtool bedacht die erop gericht was dat mensen door de juiste informatie nieuwsgierig werden naar een product en daardoor de keuze maken om een product te kopen. 

Vanuit die gedachte is HubSpot ontstaan omdat je wel moest weten welke mensen je informatie moest geven. Informatie die niet gelijk gekoppeld was aan een product of een bepaalde korting maar die ervoor zorgt dat de behoefte bij mensen vanuit de informatie gecreëerd wordt.

Groeien door HubSpot

Waar HubSpot in de achterliggende periode een grote groei heeft doorgemaakt en ze van de CRM-software wat ze in het begin vooral deden overgestapt zijn naar een totaalpakket van inbound marketing, geeft aan dat ontwikkelingen vaak anders kunnen zijn dan je denkt. In ieder geval heeft HubSpot zelf aangetoond dat door het gebruik van de juiste software groei bijna vanzelfsprekend is. Daarom is het niet alleen voor de gevestigde bedrijven maar ook voor de startende ondernemer het pakket om de controle te hebben over bedrijfsprocessen. Meer over HubSpot lees je op deze blog.

Uit de krant