Mirjam (rechts) is blij met haar prijs.
Mirjam (rechts) is blij met haar prijs. Foto: aangeleverd

Mirjam Hubregtse wint 'Vrouw in de Media'-award 2019 Noord-Holland

Algemeen

NAARDEN - Mirjam Hubregtse heeft de Vrouw in de Media-award 2019 voor Noord-Holland gewonnen. Mirjam woont in Naarden en noemt zichzelf zichtbaarheidspecialist. 

De Vrouw in de Media-award is een initiatief van Mediaplatform Vaker in de Media en ZijSpreekt, en bedoeld om zichtbaarheid van vrouwelijke deskundigen in de media te stimuleren. Zij moedigen ook mediaredacties aan om meer vrouwelijke deskundigen zichtbaar te maken. De deskundigen die in aanmerking komen voor de awards zijn gekozen op voordracht van journalisten en van het publiek.

Winnen
Met het winnen van deze award laat Mirjam zien dat het mogelijk is om jezelf als deskundige neer te zetten, zonder steeds zelf van de daken te hoeven schreeuwen hoe goed je bent. “Mirjam brengt zichtbaar zijn en worden op een laagdrempelige manier. Ze brengt het met humor, zelfspot en lekker praktisch.”, aldus een van de stemmers.

Profileren
Daarmee brengt ze de tips en adviezen uit haar onlangs verschenen boek Profileren zonder Opscheppen in de praktijk. In dit boek lees je dat successen delen, netwerken, voor je mening uitkomen en jezelf profileren erbij hoort als je succesvol wilt zijn. Zichtbaarheid kan ook zonder knalrode outfit, zonder de hele dag hard te roepen hoe geweldig je bent en zonder op de tafel te dansen bij elk klein succesje. Graag zelfs – is de boodschap van het boek.

Zichtbaar maken
Mirjam richt zich op mannen en vrouwen die het lastig vinden zichtbaar te zijn. Ook op hen die zich ergeren aan collega’s die altijd hoog van de toren blazen hoe goed ze zijn. Mirjam vindt dat zichtbaar maken wat je doet, onderdeel is van goed functioneren. Ze zegt niet, in tegenstelling tot veel anderen, dat je minder bescheiden moet zijn. Mirjam: “Je kunt heel goed bescheiden of introvert zijn en jezelf toch profileren als de expert. Succesvol zijn in je werk vraagt om meer dan alleen jouw goede ideeën. Om anderen mee te krijgen, moet je ze ook goed kunnen overbrengen.”

Uit de krant